Tentoonstelling 2017

De opening

Vrijdag 1 december

Precies om 19:30 uur opende de voorzitter Rudolf Robbe de 66e vogelshow van de Vogelvereniging Musselkanaal e.o.
Na een welkomst woord complimenteerde Rudolf de vrijwilligers die zich de afgelopen weken hebben ingezet om weer een fantastische show met meer dan 200 vogels te verwezenlijken.  Dat ging niet altijd over een leien dakje. Verandering van de TT locatie en plotseling uitvallende vrijwilligers vanwege familieomstandigheden of gezondheidsproblemen. De bedankjes gingen ook naar de sponsoren en met name onze hoofdsponsor
Johan Schuitema uit de Mussel. Hij levert gedurende de show al het voer voor de vogels.
Ook waren er dankwoorden naar het
Dorpshuis D'oale School waar Anneke, de echtgenote van Henk Heller, vele uren heeft ingezet om de vereniging het zoveel als mogelijk naar de zin te maken. Anneke kreeg van de Rudolf een mooie bos bloemen uitgereikt.

Na de openingswoorden van Rudolf ging de voorzitter van de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers District Groningen, Wiebe Zijlstra, over tot de prijsuitreiking.

Maar allereerst werd een verbaasde Bertus de Grijs naar voren geroepen. Bertus is dit jaar 50 jaar onafgebroken lid van de NBvV. Daartoe werd door de districtsvoorzitter de versierselen behorende bij de 50 jarige lidmaatschap van de NBvV opgespeld.
"Nou weet ik waarom ik een nette jas moest aandoen" zei Bertus lachend.

Ook Lena, de echtgenote van Bertus, werd niet vergeten want zij heeft al die jaren achter de hobby van haar man gestaan. Daarbij heeft Lena ook veel diensten voor de vereniging uitgevoerd zoals het bakken van cake en het maken van heerlijke soep tijdens voorgaande shows. Ze kreeg van Rudolf een prachtig bos bloemen.

Na alle plichtplegingen ging Wiebe dan over tot de daadwerkelijke prijsuitreiking. Eén voor één werden de prijswinnaars naar voren geroepen om hun prijs in ontvangst te nemen. De winnaars kun je zien op de Kampioenen pagina.